Universeel chassis
Het verwisselbare systeem; Mega en Grand Super
Dit systeem heeft een universeel chassis waarop een aantal opbouwen kunnen worden geplaatst die eenvoudig af te koppelen zijn zodat het chassis weer voor een andere toepassing kan worden ingezet. Maximale inzetbaarheid van het chassis voor diverse werkzaamheden verhoogt de ROI (Return On Investment). Indien u bepaalde werkzaamheden uitvoert in een beperkte periode van het jaar en daarvoor moet u een investering doen die de rest van het jaar nauwelijks/ eigenlijk niet kan worden ingezet, is dat een vaak een investering die zich moeilijker laat terug verdienen.
Met dit verwisselbare systeem kunt u in de oogsttijd uw mais vanuit het veld naar huis rijden met een MEGA chassis in combinatie met een GIGA 45 silage bak.
Zodra de mest weer kan worden uitgereden gebruikt u ditzelfde chassis met daarop een giertank of mestverspreider geplaatst.
Indien u ook een MEGA kiepbak heeft voor het vervoer van lichte en bulkgoederen, zoals kuilvoer, hooi of snippers wordt het chassis ook gebruikt.
Tevens kan een MEGA kiepbak worden geleverd voor inzet in zwaardere en intensievere omstandigheden. Hiervoor wordt een MEGA bak geleverd welke is uitgevoerd in Hardox staal.
En dat alles op hetzelfde chassis. Mede gelet op de veranderende wet- en regelgeving waarin een vorm van kentekening gaat worden doorgevoerd, is dit systeem een unieke mogelijkheid om met één kenteken zoveel werkzaamheden te kunnen uitvoeren.
Het belangrijkste voordeel van het MEGA- en GRAND SUPER-systeem is de mogelijkheid om de verschillende opbouwen te verwisselen. Het is mogelijk om één chassis met meerdere carrosserieën te combineren om het gebruik van het chassis te maximaliseren.
Alle voertuigen zijn standaard uitgerust met een verende dissel
Mechanisch of hydraulisch geveerd
Mogelijkheid tot gedwongen besturing
Optrekken van de vooras
Universele chassis zijn beschikbaar met twee soorten verende assen – boggie, en tandem/tridem. De achteras is stuurbaar bij de MEGA18 en 20 opleggers en de eerste en derde as zijn stuurbaar voor MEGA25 en 33 opleggers.
Het chassis is voorbereid om een parkeersysteem te installeren. Hiermee is het mogelijk om met een verwisselbare opbouw te werken deze direct bij het chassis te gebruiken.
Het MEGA33 chassis kan worden uitgerust met hydraulisch geveerde assen. Deze verende optie biedt de mogelijkheid om het chassis in hoogte te verstellen, zodat bij het vervangen van de opbouw geen hydraulisch parkeersysteem nodig is en bovendien is het mogelijk om de werkhoogte te veranderen voor gebruik in het veld en op de weg. De hydraulische vering heeft uitstekende rijeigenschappen, vooral in heuvelachtig terrein of ruwere omstandigheden. Een ander onbetwist voordeel is de mogelijkheid om de vooras op te tillen tijdens het rijden zonder de lading, waardoor de banden worden gespaard.
Uitgebreide uitrusting
Geveerde dissel
Alle MEGA-onderstellen bieden een verende dissel in een basislijn.
Hydraulische disselsteun
De basisuitrusting van alle MEGA-onderstellen omvat de hydraulische disselsteunpoot.
Stuuras
De stuuras maakt de bediening gemakkelijker, bespaart veel op bandenslijtage en onderwagenbelasting.
Snelheid 40 km/u
Alle MEGA- en GRAND SUPER-onderstellen zijn goedgekeurd voor gebruik tot 40 km/u.
Hydraulische achterklep
Alle kiepbakken zijn voorzien van een hydraulische achterklep voor een comfortabele en snelle opening van de bak. De klep is tevens voorzien van een graanschuif voor het lossen.
Te openen wand
Voor zijdelings kantelen is de carrosserie uitgerust met een te openen wand. Standaard wordt deze handmatig geopend. Optioneel is een hydraulisch systeem hiervoor verkrijgbaar.
Conische vorm van de bak
Alle kieper zijn conisch van vorm, wat het lossen van cohesief materiaal vergemakkelijkt, vooral voor kuilvoer etc.
Ladder voorop
De carrosserie is voorzien van een ladder voor eenvoudige bediening van het carrosserie-interieur.
Centrale smering
Voor MEGA-onderstellen raden wij centrale smering aan als een geschikte optie voor het beste en meest efficiënte onderhoud.
De centrale smering zorgt voor een eenvoudiger onderhoud van het chassis en zorgt voor de smering van alle smeerpunten in het chassis. De smering kan handmatig worden uitgevoerd met behulp van smeerbladen, waarbij het gehele voertuig vanaf één plaats in een rij van smeeraansluitingen of met een elektronische regeleenheid met automatische vetpomp kan worden gesmeerd. Dit systeem voert dan de automatische smering uit in alle tijdschema of aan de hand van de instructies van de bestuurder.
Hydraulisch geveerde dissel
Voor MEGA25 en 33 chassis bieden wij een chassisvariant met een hydraulisch geveerde dissel. In plaats van de vering is de dissel voorzien van een paar hydraulische cilinders die zorgen voor zowel de vering als de instelling van de juiste aankoppelhoogte.
Deze functie is zeer nuttig, bijvoorbeeld bij het meststrooien, wanneer de voorkeur wordt gegeven aan het werken met de hoogte van de trekhaak aan het einde van de strooicyclus. Het biedt ook een comfortabele vering met een groter veerbereik.
LED-verlichting
Met de toenemende populariteit van LED-verlichting bieden wij dit alternatief voor de MEGA en GRAND SUPER uitwisselbare systemen.
Dit zijn vooral de achterlichten, maar het is ook mogelijk om LED-verlichting voor het hele voertuig te bestellen, inclusief de positielichten en de zijlichten. LED-lampen hebben minder stroomverbruik, een langere levensduur en een grotere lichtsterkte dan een conventionele gloeilamp. We kunnen ook LED reflectoren aanbieden voor de verlichting van de laadruimte.
Veel toepassingen van banden
Voor de MEGA- en GRAND SUPER- serie kunt u kiezen uit een breed scala aan banden.
ZDT opleggers en aanhangwagens worden vaak geleverd met Mitas-banden. Het aanbod biedt echter een zeer breed scala aan banden van verschillende leveranciers. Of u nu voorkeur heeft voor Trelleborg, Michelin, BKT, Nokian of andere banden, of u nu over de openbare weg of inhet veld moet rijden, wij kunnen een passend alternatief vinden.
Gedwongen besturing
Voor het MEGA25 en 33 chassis bieden wij een variant van geforceerde besturing aan. Gedwongen besturing is geschikt voor dagelijks gebruik en veeleisende gebruikers.
Gedwongen besturing werkt, in tegenstelling tot zelfsturing, ook bij het terugrijden en in het normale verkeer. De stuurstangen van de gedwongen besturing zijn aan de trekker bevestigd door middel van pennen of kogelvering. Voor deze toepassing is het noodzakelijk om een stang voor de tractor te kopen voor de gedwongen besturing. Tijdens het rijden worden de hydraulische cilinders bij het draaien uitgetrokken en ingeschoven, waardoor de eerste en derde as met een recht circuit worden bediend. De dissel en de hydraulische cilinders zelf worden beschermd tegen beschadiging door stalen ingangsbeschermers.
Download product specificaties
Vraag uw gratis offerte aan
Binnen 1 dag een offerte op maat! Snel, simpel en duidelijk.
SOCIAL MEDIA